in ,

Dalam Badan Ada Racun? Macam Mana Ni!

Sumber gambar: /www.tumblr.com

via GIPHY

#Lunagirls pernah ada ulser dalam mulut? Sakitnya! Lagi sakti kena ulser dekat tekak.. Salah satu punca ulser ialah kurang minum air masak! Dan sebenarnya air masak ni ada banyak kebaikan untuk diri kita tau.. Antaranya ialah..

LEGAKAN SEMBELIT

via GIPHY

Haaaa, siapa ada masalah sembelit, korang patut minum air masak! Kesukaran nak keluarkan najis terjadi bila korang kurang minum air masak sebab usus susah nak proses! So lepas ni, kalau #Lunagirls ada sembelit, just minum je air masak banyak-banyak okayy!

KURANGKAN SAKIT KEPALA

via GIPHY

Sakit kepala ni akan terjadi bila badan kita alami dehydration! Untuk satu hari, kita perlu sekurang-kurangnya 8 gelas air masak.. Kadang-kadang, kekurangan air pun menyebabkan kita sakit kepala tau #Lunagirls!

TINGKATKAN PRESTASI FIZIKAL

via GIPHY

Bila kita minum air masak, rasa mengantuk akan hilang serta merta sebab one of the reason kalau korang mengantuk dalam kelas tu ialah sebab kurang air. Badan pun akan lebih segar sebab oxygen cukup sampai ke dalam otak!

HILANGKAN RACUN

via GIPHY

Dah banyak minum mesti buat rasa nak buang air kecil kan? Air masak sangat penting untuk kita sebab ia akan bantu keluarkan toksik dalam badan dan kurangkan risiko penyakit buah pingang dan penyakit batu karang!

Selepas ni korang tak boleh la jadikan alasan untuk tak nak minum air masak! Lagi pula sekarang ni tengah musim cuaca tak menentu.. Make sure minum air masak untuk jaga kesihatan badan okay! Take care girls…

What do you think?

3 points
Upvote Downvote

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Loading…

0

Comments

0 comments

Bercuti Di Malaysia Pun Kena Ada Apps Ni!

Eww! Banyaknya Kelemumur!